3 Perkara Buat Hilang Motivasi


1. Anda akan jadi kurang bersemangat apabila Anda menumpukan fikiran pada apa yang membuat Anda ‘down’.

2. Anda akan hilang motivasi apabila Anda berhenti terlalu lama dari terus berusaha.

3. Anda akan hilang semangat apabila Anda memfokus pada hasil usaha Anda yang salah.

Fokus pada konsistensi berusaha dan membetulkan kesalahan dengan mengambil tindakan baru.

Usah memfokus pada hasil sebaiknya fokus pada apa yang Anda perlu lakukan kerana hasil akan tetap ada apabila usahanya ngam kemudian berterusan pula.

Tanya dan terus tanya diri Anda apa lagi yang boleh Anda lakukan untuk berusaha, berusaha dan berusaha sehingga matlamat Anda benar-benar tercapai, bukan sekadar menjadi matlamat yang hanya bermain di minda.

Terima kasih kepada iMotivasi di atas perkongsian yang diberikan

 

Advertisements

3 thoughts on “3 Perkara Buat Hilang Motivasi

  1. luna November 30, 2010 at 1:52 am Reply

    betul2..maksud kat sini, jangan pk negatif..bukan senang sebab pemikiran kita ni mudah sgt terpegaruh kan..hehe tp kalau kita buat macam kat atas ni sure, kita boleh berjaya.. 🙂

  2. muhamad sufian November 30, 2010 at 12:42 pm Reply

    jgn cepat cakap tak boleh bila tak berusaha..macam tu kan??

    • bingkisanilahi November 30, 2010 at 2:46 pm Reply

      Kita jangan melihat kepada kelemahan yang ada pada diri sendiri. Mengapa tidak kita tukarkan kelemahan atau kekurangan diri itu menjadi cabaran buat kita untuk melakukan yang terbaik?

      Kalau nak berjaya, perlu ikut cara orang yang berjaya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: